Technické kreslení do škol

Logolink

 

Technické kreslení do škol

 

Identifikační údaje a anotace projektu CAD

Název projektu: CAD - počítačem podporované technické kreslení do škol
Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.26/02.0091
Předkladatel: UP Olomouc, Pedagogická fakulta, Katedra technické a informační výchovy
Vedoucí projektu: doc. PhDr. Milan Klement, Ph.D.
Typ projektu: ESF – Operační Program – Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo OP: CZ.1.07
Název: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo: 02
Název výzvy: Olomoucký kraj - Výzva č. 2 pro GP - oblast podpory 1.1
Prioritní osa: 7.1

Co je projekt CAD?

Společný projekt Katedry technické a informační výchovy PdF UP v Olomouci a 6 partnerských gymnázií Olomouckého kraje je zaměřen na rozvoj technického vzdělávání a zvyšování kvality ve vzdělávání prostřednictvím zavádění výuky na zaměřené praktické uplatnění teoretické báze poznatků z matematiky a chemie při řešení aplikačních či vizualizačních úloh s využitím počítačem podporovaného kreslení a modelování.

Poskytovatelé podpory projektu

Realizace projektu CAD - počítačem podporované technické kreslení do škol je podporována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky prostřednictvím Olomouckého kraje.

Anotace projektu

Společný projekt Katedry technické a informační výchovy PdF UP v Olomouci a partnerských škol (víceletá gymnázia) je zaměřen podporu aktivit metodického týmu při inovaci vzdělávání realizovaného na těchto školách s cílem rozšíření výuky v oblasti praktické aplikace matematiky a chemie. Rozšíření výuky v těchto oblastech je zaměřeno na praktické uplatnění teoretické báze získaných poznatků při řešení aplikačních či vizualizačních úloh s využitím počítačem podporovaného kreslení a modelování. Na základě řešení projektu došlo k vytvoření nového tematického celku "Aplikace matematiky a chemie s využitím technického počítačového kreslení" v rozsahu 10 vyučovacích jednotek. Tematický celek je zaměřen na praktickou aplikaci teoretických znalostí studentů, získaných při studiu matematiky a chemie do oblasti počítačem podporovaného technického kreslení.
Tímto způsobem došlo k podstatnému rozvinutí mezipředmětových vazeb mezi matematikou a chemií a to na základě praktického využití znalostí studentů z uvedených předmětů při vizualizaci objektů ve 2D a 3D prostoru s přesahem do problematiky technického kreslení, jako jednoho ze základních prostředků grafické komunikace.

Cíle projektu